Cea Mai Drastică Scădere a Vânzărilor din UE în Mai, Declinație Semnificativă și în Primele Cinci Luni ale Anului.

Cea Mai Drastică Scădere a Vânzărilor din UE în Mai, Declinație Semnificativă și în Primele Cinci Luni ale Anului. Sursa poza si informatii: biziday.ro

În luna mai, piața auto din România s-a confruntat cu cea mai mare scădere a înmatriculărilor de mașini noi din întreaga Uniune Europeană, înregistrând o diminuare de 32,7% comparativ cu aceeași lună din 2024. Această evoluție vine într-un context în care, la nivelul UE, în primele cinci luni ale anului, volumul total al înmatriculărilor a scăzut ușor, cu 0,6%.

În luna mai, în România au fost înmatriculate aproximativ 10.500 de vehicule, scăderea fiind urmată de Estonia cu un declin de 26%. Dacă ne uităm la perioada ianuarie-mai, piața auto românească a înregistrat un declin de 12,8%, cu 54.200 de vehicule înmatriculate, fiind devansată doar de Malta și Estonia.

De la începutul anului, preferințele consumatorilor români încep să se schimbe, reflectând o scădere cu 42% a înmatriculărilor de mașini 100% electrice (2.800 de unități). În aceeași perioadă, vehiculele hibride au cunoscut o creștere de 23%, atingând 26.000 de unități, în timp ce mașinile pe benzină și motorină au înregistrat scăderi de 34% și respectiv 43%.

La nivel european, aproape 702.000 de mașini electrice au fost vândute în primele cinci luni, ceea ce a crescut cota lor de piață la 15,4%, reflectând o creștere față de 12% în anul anterior. Mașinile hibride au câștigat și ele popularitate, cu 1,6 milioane de unități înmatriculate, ajungând la o cotă de 35%, în timp ce mașinile pe benzină și motorină au scăzut la o cotă combinată de 38% de la 48%.

Reduceri semnificative ale vânzărilor de vehicule pe combustibili tradiționali au fost observate și în alte țări europene, precum Franța (-34%), Germania (-26%), Italia (-15%) și Spania (-13%).

Context și Perspective

Această tendință de scădere poate indica o schimbare în preferințele consumatorilor spre soluții mai ecologice și eficiente din punct de vedere energetic. Totuși, pentru a încuraja o tranziție mai lină către vehiculele electrice, ar putea fi necesare mai multe stimulente fiscale și investiții în infrastructura de încărcare. Această evoluție ar putea avea implicații semnificative atât pentru economie, cât și pentru eforturile de reducere a emisiilor de carbon.


Adrian Cernat

Adrian Cernat are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Galați. Născut chiar în inima orașului, în zona Falezei, Adrian a crescut odată cu Galațiul – între Dunăre, știri locale și o comunitate în continuă mișcare. Absolvent de Jurnalism și Comunicare la Universitatea „Danubius”, este mereu prezent acolo unde se întâmplă lucrurile importante. Fie că acoperă ședințele Consiliului Local, face reportaje printre oameni sau surprinde imagini de pe malul Dunării, Adrian este conectat 100% la oraș și spune poveștile cu naturalețe, empatie și curaj.

Știri Generale

Știri Generale
Creditorii acuză pierderi financiare.
Danemarca propune interzicerea rețelelor sociale pentru copiii sub 15 ani și inițiază reglementări UE privind verificarea vârstei.
De ce să urmărești un blog auto în România și care este cel mai bun exemplu: cautimasina.ro
Funcționară din Galați acuzată de fraudă pentru invenția unei cirezi fictive de vaci în scopul obținerii ilegale de subvenții de către un fermier.
Impact Semnificativ Asupra Economiei Locale
implicare moldovenească, românească, rusă și ucraineană în furtul a peste o sută de vehicule din Italia și Spania.
Rusia folosește petroliere fantomă pentru lansarea de drone și sabotaje în Europa
Suspendarea temporară a circulației autobuzelor miercuri dimineață pentru a facilita intervenția pompierilor în urma inundației la intersecția Tomis și Alexandru Lăpușneanu.
Tesla reduce prețurile la modelele Y și 3 în SUA, variante de la 40.000 și 37.000 de dolari pentru a atrage cumpărători fără subvenții.
Trei răniți și mai multe persoane dispărute
Actualizările Meteorologilor până Miercuri la Ora 15