Portul de Bărci din Galați, Povestea unui Proiect Controversat

Portul de bărci de pe malul Dunării din Galați, inaugurat cu mare entuziasm, s-a dovedit a fi un eșec financiar major, costând orașul peste un milion de euro fără a genera veniturile anticipate. Primăria speră să dea portului o nouă șansă prin atragerea unui administrator privat, însă viitorul său rămâne incert.

Construit cu scopul de a deveni un punct de atracție pentru deținătorii de ambarcațiuni, portul nu a reușit niciodată să își atingă potențialul. De la inaugurare, investiția inițială a continuat să înghită resurse financiare semnificative, întreținerea sa depășind veniturile obținute. Mulți locuitori consideră că suma investită, evaluată inițial la 50.000 euro, a fost mult supralicitată.

Una dintre cauzele principale ale problemelor portului a fost amplasarea sa deficitară, într-o zonă unde curenții Dunării au deteriorat rapid structura pontonului. Studiile de fezabilitate, pentru care s-au plătit 80.000 de euro, nu au identificat riscurile acestei amplasări. În mod repetat, iernile cumplite au continuat să afecteze infrastructura, necesitând reparații costisitoare.

În ciuda investiției financiare uriașe, portul nu a atras niciodată un număr semnificativ de clienți. Tarifele ridicate pentru a-ți lega barca acolo au descurajat mulți potențiali utilizatori. De-a lungul timpului, locurile de acostare nu au fost niciodată pline, cu doar 10-12 clienți în perioadele cele mai bune.

Pentru a încerca redresarea situației, Primăria Galați a inițiat demersuri pentru a închiria portul unui administrator privat. Ideea este ca noul gestionator să se ocupe și de întreținerea infrastructurii, oferind o șansă de a salva resursa orășenească. În lipsa unei soluții viabile și a unui interes privat, există riscul ca întregul proiect să fie demolat.

Consiliul Local urmează să voteze asupra propunerii de închiriere în curând, iar dacă aceasta nu va fi aprobată sau nu vor exista candidați interesați, orașul va trebui să ia decizia dificilă de a renunța definitiv la acest proiect.

Această situație poate servi drept avertisment pentru alte orașe precum Iași, subliniind importanța strategicii și a fezabilității în gestionarea proiectelor urbane de mare amploare.


Adrian Cernat

Adrian Cernat are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Galați. Născut chiar în inima orașului, în zona Falezei, Adrian a crescut odată cu Galațiul – între Dunăre, știri locale și o comunitate în continuă mișcare. Absolvent de Jurnalism și Comunicare la Universitatea „Danubius”, este mereu prezent acolo unde se întâmplă lucrurile importante. Fie că acoperă ședințele Consiliului Local, face reportaje printre oameni sau surprinde imagini de pe malul Dunării, Adrian este conectat 100% la oraș și spune poveștile cu naturalețe, empatie și curaj.

Știri Generale

Știri Generale
Creditorii acuză pierderi financiare.
Danemarca propune interzicerea rețelelor sociale pentru copiii sub 15 ani și inițiază reglementări UE privind verificarea vârstei.
De ce să urmărești un blog auto în România și care este cel mai bun exemplu: cautimasina.ro
Funcționară din Galați acuzată de fraudă pentru invenția unei cirezi fictive de vaci în scopul obținerii ilegale de subvenții de către un fermier.
Impact Semnificativ Asupra Economiei Locale
implicare moldovenească, românească, rusă și ucraineană în furtul a peste o sută de vehicule din Italia și Spania.
Rusia folosește petroliere fantomă pentru lansarea de drone și sabotaje în Europa
Suspendarea temporară a circulației autobuzelor miercuri dimineață pentru a facilita intervenția pompierilor în urma inundației la intersecția Tomis și Alexandru Lăpușneanu.
Tesla reduce prețurile la modelele Y și 3 în SUA, variante de la 40.000 și 37.000 de dolari pentru a atrage cumpărători fără subvenții.
Trei răniți și mai multe persoane dispărute
Actualizările Meteorologilor până Miercuri la Ora 15