Investițiile Chinei în fabricile de componente pentru mașini electrice din străinătate cresc, dar întâmpină provocări majore față de proiectele interne.

Investițiile Chinei în fabricile de componente pentru mașini electrice din străinătate cresc, dar întâmpină provocări majore față de proiectele interne.

Sursa poza si informatii: biziday.ro

Într-un moment semnificativ de transformare, industria auto chinezească de vehicule electrice a început să direcționeze mai multe fonduri spre proiectele din străinătate decât spre cele interne, pentru prima oară în ultimii zece ani. Potrivit unui raport al firmei de consultanță Rhodium Group, în anul 2024, aproximativ 74% din totalul investițiilor chineze s-au îndreptat spre fabrici de baterii din afara țării, în timp ce și construirea de noi uzine de asamblare câștigă teren.

Competiție Internă și Protecționism

Această schimbare de strategie este alimentată de concurența acerbă de pe piața internă a Chinei și de politicile tarifare care ridică costurile la export. În acest fel, companiile chineze pot beneficia de subvenții oferite de guvernele locale de peste hotare și reușesc astfel să-și extindă piețele de desfacere.

Schimbările Investițiilor

În mod remarcabil, investițiile domestice au scăzut abrupt la 15 miliarde de dolari în 2024, de la 41 de miliarde în 2023 și peste 90 de miliarde în 2022. În contrast, în ciuda volumului mai mic la nivel global, investițiile externe au depășit pentru prima dată valoarea investițiilor interne, conform informațiilor furnizate de Rhodium.

Proiecte Internaționale în Creștere

Recent, Great Wall Motor, un important producător auto chinez, a lansat prima sa fabrică în Brazilia și are planuri să deschidă încă una în regiune. Concomitent, BYD a început operațiunile la fabrica sa inaugurată tot în Brazilia în luna iulie, iar Envision și-a deschis porțile fabricii de baterii din Franța în luna iunie.

Vânzări și Rata de Succes

Până în anul 2025, BYD a comercializat deja peste 545.000 de vehicule electrice pe piețele internaționale, o creștere semnificativă comparativ cu 417.000 de vehicule vândute pe tot parcursul anului 2024. Cu toate acestea, raportul Rhodium subliniază că doar 25% din proiectele de investiții chineze în străinătate au fost duse la bun sfârșit, în comparație cu 45% în China, indicând o probabilitate dublă ca proiectele externe să fie anulate.

Această nouă direcție a politicilor de investiție ale companiilor chineze de vehicule electrice nu doar reflectă o adaptare strategică la condițiile pieței internaționale, dar și o ambiție crescândă de a se afirma ca lider global într-un sector aflat în continuă expansiune.


Adrian Cernat

Adrian Cernat are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Galați. Născut chiar în inima orașului, în zona Falezei, Adrian a crescut odată cu Galațiul – între Dunăre, știri locale și o comunitate în continuă mișcare. Absolvent de Jurnalism și Comunicare la Universitatea „Danubius”, este mereu prezent acolo unde se întâmplă lucrurile importante. Fie că acoperă ședințele Consiliului Local, face reportaje printre oameni sau surprinde imagini de pe malul Dunării, Adrian este conectat 100% la oraș și spune poveștile cu naturalețe, empatie și curaj.

Știri Generale

Știri Generale
Creditorii acuză pierderi financiare.
Danemarca propune interzicerea rețelelor sociale pentru copiii sub 15 ani și inițiază reglementări UE privind verificarea vârstei.
De ce să urmărești un blog auto în România și care este cel mai bun exemplu: cautimasina.ro
Funcționară din Galați acuzată de fraudă pentru invenția unei cirezi fictive de vaci în scopul obținerii ilegale de subvenții de către un fermier.
Impact Semnificativ Asupra Economiei Locale
implicare moldovenească, românească, rusă și ucraineană în furtul a peste o sută de vehicule din Italia și Spania.
Rusia folosește petroliere fantomă pentru lansarea de drone și sabotaje în Europa
Suspendarea temporară a circulației autobuzelor miercuri dimineață pentru a facilita intervenția pompierilor în urma inundației la intersecția Tomis și Alexandru Lăpușneanu.
Tesla reduce prețurile la modelele Y și 3 în SUA, variante de la 40.000 și 37.000 de dolari pentru a atrage cumpărători fără subvenții.
Trei răniți și mai multe persoane dispărute
Actualizările Meteorologilor până Miercuri la Ora 15