modernizarea drumurilor, podurilor și căilor ferate.

modernizarea drumurilor, podurilor și căilor ferate. Sursa poza si informatii: biziday.ro

Pe fondul tensiunilor geopolitice din Europa, Comisia Europeană a subliniat necesitatea modernizării infrastructurii pentru a face față unui potențial scenariu de conflict.

Într-o discuție recentă cu Financial Times, Apostolos Tzitzikostas, comisarul european pentru Transporturi, a anunțat un plan amplu de investiții pentru revizuirea drumurilor și căilor ferate din Uniunea Europeană. Cu un buget de 17 miliarde de euro, UE își propune să îmbunătățească rețelele de transport pentru a sprijini mișcările rapide ale forțelor NATO, în eventualitatea unei agresiuni din partea Rusiei.

Infrastructură insuficientă pentru nevoile militare

Situația actuală a infrastructurii de transport din Europa nu este adecvată pentru trecerea eficientă a tancurilor și trupelor NATO. "Problemele potențiale includ blocaje în tuneluri, prăbușiri de poduri și întârzieri cauzate de procedurile de frontieră," a explicat Tzitzikostas. Greutatea tancurilor, aproximativ 70 de tone, depășește considerabil limitele impuse camioanelor obișnuite care circulă pe drumurile europene.

Planuri pentru îmbunătățire

Fondurile alocate vor acoperi modernizarea și extinderea infrastructurii existente, dar și dezvoltarea unor proiecte noi, detaliile fiindu-ne păstrate momentan secrete din motive de securitate. Strategia include crearea a patru coridoare militare esențiale care vor consta în revizuirea a circa 500 de proiecte de infrastructură.

Presiune pe termen scurt

Aceste modernizări sunt plasate în cadrul bugetar 2028-2034, fiind distincte de angajamentele de apărare, care prevăd ca țările membre să aloce 5% din PIB-ul lor pentru sector. Până la 1,5% din aceste resurse pot fi redirecționate pentru infrastructura civilă cu potențial utilizare militară.

"În prezent, relocarea echipamentelor militare și a trupelor din vestul în estul Europei necesită un timp de câteva săptămâni sau chiar luni," a subliniat Tzitzikostas, punctând nevoia stringentă de eficientizare a căilor de acces.

Această măsură subliniază importanța unui sistem de transport robust, capabil să răspundă prompt în situații de criză, consolidând astfel siguranța și cooperarea la nivel european.


Adrian Cernat

Adrian Cernat are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Galați. Născut chiar în inima orașului, în zona Falezei, Adrian a crescut odată cu Galațiul – între Dunăre, știri locale și o comunitate în continuă mișcare. Absolvent de Jurnalism și Comunicare la Universitatea „Danubius”, este mereu prezent acolo unde se întâmplă lucrurile importante. Fie că acoperă ședințele Consiliului Local, face reportaje printre oameni sau surprinde imagini de pe malul Dunării, Adrian este conectat 100% la oraș și spune poveștile cu naturalețe, empatie și curaj.

Știri Generale

Știri Generale
Creditorii acuză pierderi financiare.
Danemarca propune interzicerea rețelelor sociale pentru copiii sub 15 ani și inițiază reglementări UE privind verificarea vârstei.
De ce să urmărești un blog auto în România și care este cel mai bun exemplu: cautimasina.ro
Funcționară din Galați acuzată de fraudă pentru invenția unei cirezi fictive de vaci în scopul obținerii ilegale de subvenții de către un fermier.
Impact Semnificativ Asupra Economiei Locale
implicare moldovenească, românească, rusă și ucraineană în furtul a peste o sută de vehicule din Italia și Spania.
Rusia folosește petroliere fantomă pentru lansarea de drone și sabotaje în Europa
Suspendarea temporară a circulației autobuzelor miercuri dimineață pentru a facilita intervenția pompierilor în urma inundației la intersecția Tomis și Alexandru Lăpușneanu.
Tesla reduce prețurile la modelele Y și 3 în SUA, variante de la 40.000 și 37.000 de dolari pentru a atrage cumpărători fără subvenții.
Trei răniți și mai multe persoane dispărute
Actualizările Meteorologilor până Miercuri la Ora 15