O nouă propunere în Codul Rutier pentru fluidizarea traficului, aprobată tacit de Senat. Decizia finală, în mâinile deputaților.

O nouă propunere în Codul Rutier pentru fluidizarea traficului, aprobată tacit de Senat. Decizia finală, în mâinile deputaților. Sursa poza si informatii: biziday.ro

Un proiect de lege propune introducerea în Codul Rutier a „Regulii Fermoarului”, menită să fluidizeze traficul atunci când drumurile se îngustează. Senatul a adoptat tacit această inițiativă, iar acum a ajuns pe masa deputaților pentru votul final.

Cum funcționează „Regula Fermoarului”?

Proiectul prevede că, în situațiile în care circulația pe unul dintre sensurile de drum se blochează sau se îngustează, șoferii de pe banda adiacentă trebuie să permită, pe rând, intrarea vehiculelor de pe banda care se închide. Astfel, alternanța devine cheia gestionării traficului, asemănătoare funcționării unui fermoar.

Această metodă a fost deja adoptată în țări precum Germania, Austria și Olanda, și s-a dovedit eficientă în gestionarea congestionării traficului. Inițiatorii proiectului din România argumentează că, deși nerespectarea acestei reguli nu pune un mare pericol asupra siguranței rutiere, ea poate afecta semnificativ fluența circulației.

Ce este în joc pentru șoferi?

Dacă această nouă regulă va fi promulgată, nerespectarea ei va fi considerată contravenție și va fi sancționată cu 2-3 puncte amendă, conform clasei I de sancțiuni. Astfel, șoferii din România vor trebui să își schimbe obiceiurile de condus pentru a se adapta noilor cerințe.

Adoptare tacită și pașii următori

Proiectul a fost aprobat de Senat fără dezbatere, deoarece a trecut termenul în care trebuia discutat, ceea ce se numește adoptare tacită. În curând, deputații vor avea ocazia să se pronunțe asupra acestei inițiative.

Așadar, păstrând în minte avantajele acestei măsuri, România ar putea să facă un pas important spre un trafic mai eficient și mai previzibil. Paine si circ va continua să urmărească evoluția acestui proiect și impactul său asupra traficului din țară.


Adrian Cernat

Adrian Cernat are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Galați. Născut chiar în inima orașului, în zona Falezei, Adrian a crescut odată cu Galațiul – între Dunăre, știri locale și o comunitate în continuă mișcare. Absolvent de Jurnalism și Comunicare la Universitatea „Danubius”, este mereu prezent acolo unde se întâmplă lucrurile importante. Fie că acoperă ședințele Consiliului Local, face reportaje printre oameni sau surprinde imagini de pe malul Dunării, Adrian este conectat 100% la oraș și spune poveștile cu naturalețe, empatie și curaj.

Știri Generale

Știri Generale
Creditorii acuză pierderi financiare.
Danemarca propune interzicerea rețelelor sociale pentru copiii sub 15 ani și inițiază reglementări UE privind verificarea vârstei.
De ce să urmărești un blog auto în România și care este cel mai bun exemplu: cautimasina.ro
Funcționară din Galați acuzată de fraudă pentru invenția unei cirezi fictive de vaci în scopul obținerii ilegale de subvenții de către un fermier.
Impact Semnificativ Asupra Economiei Locale
implicare moldovenească, românească, rusă și ucraineană în furtul a peste o sută de vehicule din Italia și Spania.
Rusia folosește petroliere fantomă pentru lansarea de drone și sabotaje în Europa
Suspendarea temporară a circulației autobuzelor miercuri dimineață pentru a facilita intervenția pompierilor în urma inundației la intersecția Tomis și Alexandru Lăpușneanu.
Tesla reduce prețurile la modelele Y și 3 în SUA, variante de la 40.000 și 37.000 de dolari pentru a atrage cumpărători fără subvenții.
Trei răniți și mai multe persoane dispărute
Actualizările Meteorologilor până Miercuri la Ora 15