scandalul șpăgii și criza din 2009 sub intense reflectoare. Cine susține și cine acuză fostul vicepremier?

scandalul șpăgii și criza din 2009 sub intense reflectoare. Cine susține și cine acuză fostul vicepremier? Sursa poza si informatii: biziday.ro

Title: Dragoș Anastasiu își dă demisia din Guvern după scandalul de corupție la ANAF

Dragoș Anastasiu și-a anunțat demisia din funcția de viceprim-ministru, dezvăluind presiunea copleșitoare pe care o resimte din partea acuzațiilor publice legate de activitatea sa antreprenorială din trecut. Acesta a recunoscut că a fost nevoit să cedeze unui șantaj îndelungat pus la cale de o funcționară a fiscului, pentru a-și salva compania în mijlocul crizei economice din 2009.

Periplul tumultuos al lui Anastasiu cu Fiscul

În 2009, în timpul unei crize economice severe, afacerea de transport de persoane a lui Dragoș Anastasiu a fost supusă unor investigații amănunțite de către Poliția Economică și ANAF. Timp de trei ani, acestea au cercetat peste 500.000 de bilete, căutând indicii de evaziune fiscală, și au blocat, de asemenea, importante rambursări de TVA către firmă. Cu afacerea la un pas de faliment, Anastasiu a acceptat un compromis pentru a supraviețui presiunii financiare, deși a subliniat că totul a fost dintr-o nevoie disperată, nu pentru îmbogățire.

Dezvăluiri din anchetele DNA

Conform raportului DNA din 2018, Anastasiu a aflat, prin intermediul managerilor săi, de probleme în documentele salariale care păreau a avea implicații penale. Funcționara ANAF a sugerat încheierea unui contract de consultanță cu o firmă specifică, practic cerând o „taxă de protecție.” Confruntat cu posibila insolvență a firmei și o criză financiară extremă, Anastasiu a întrat în jocul propus. Partenerul său de afaceri a denunțat ulterior situația la DNA, ceea ce a dus la condamnarea definitivă a inspectorului ANAF implicat, la cinci ani de închisoare.

Reflecții și demisia din funcția publică

În cadrul unei intervenții emoționante, Anastasiu a subliniat că nu poate continua să ajute guvernul în condițiile actuale de denigrare constantă. El a atras atenția asupra corectitudinii și necesității expunerii problemelor pe care mediul de afaceri le întâmpină în România, cauzate și de lipsa digitalizării la ANAF. Anastasiu a subliniat că, pentru reforme autentice, statul trebuie să devină un partener echitabil pentru companiile private.

Pentru cititorii din Iași și nu numai, povestea lui Dragoș Anastasiu oferă o perspectivă valoroasă asupra provocărilor și compromisurilor cu care se confruntă antreprenorii în România, într-un climat fiscal și economic provocator.


Adrian Cernat

Adrian Cernat are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Galați. Născut chiar în inima orașului, în zona Falezei, Adrian a crescut odată cu Galațiul – între Dunăre, știri locale și o comunitate în continuă mișcare. Absolvent de Jurnalism și Comunicare la Universitatea „Danubius”, este mereu prezent acolo unde se întâmplă lucrurile importante. Fie că acoperă ședințele Consiliului Local, face reportaje printre oameni sau surprinde imagini de pe malul Dunării, Adrian este conectat 100% la oraș și spune poveștile cu naturalețe, empatie și curaj.

Știri Generale

Știri Generale
Creditorii acuză pierderi financiare.
Danemarca propune interzicerea rețelelor sociale pentru copiii sub 15 ani și inițiază reglementări UE privind verificarea vârstei.
De ce să urmărești un blog auto în România și care este cel mai bun exemplu: cautimasina.ro
Funcționară din Galați acuzată de fraudă pentru invenția unei cirezi fictive de vaci în scopul obținerii ilegale de subvenții de către un fermier.
Impact Semnificativ Asupra Economiei Locale
implicare moldovenească, românească, rusă și ucraineană în furtul a peste o sută de vehicule din Italia și Spania.
Rusia folosește petroliere fantomă pentru lansarea de drone și sabotaje în Europa
Suspendarea temporară a circulației autobuzelor miercuri dimineață pentru a facilita intervenția pompierilor în urma inundației la intersecția Tomis și Alexandru Lăpușneanu.
Tesla reduce prețurile la modelele Y și 3 în SUA, variante de la 40.000 și 37.000 de dolari pentru a atrage cumpărători fără subvenții.
Trei răniți și mai multe persoane dispărute
Actualizările Meteorologilor până Miercuri la Ora 15